Centrul Aerospatial German si Bombardier Transportation isi unesc expertiza in domeniul cercetarii vehiculelor feroviare. in timpul unei conferinte de presa la sediul DLR din Göttingen, Germania, profesorul Johann-Dietrich Worner, presedinte al boardului executiv al DLR si Klaus Baur, presedinte al comitetului de conducere al Bombardier Transportation din Germania, au semnat pe data de 27 noiembrie o intelegere de colaborare care e destinata cercetarii si dezvoltarii pentru viitoarea generatie de trenuri de mare viteza.

in urmatorul an, doua facilitati de testare pentru constructia vehiculelor de mare viteza urmeaza sa fie deschise: cea dintai, unica la nivel global, pentru testarea conditiilor din tunel, iar cea de-a doua, o facilitate de testare a conditiilor atmosferice.

Termenii contractului prevad schimburi profesionale constante si sustin o mai buna utilizare a cercetarii in colaborare si a muncii de dezvoltare. Acordul-cadru acopera o perioada de inceput de pana la 31 decembrie 2014.

Principalul scop al acordului este promovarea, in colaborare, a cercetarii si dezvoltarii pentru viitoarea generatie de trenuri de mare viteza si optimizarea utilizarii expertizei din ambele companii. Domeniile in care se va concretiza colaborarea sunt aerodinamica si aeroacustica vehiculelor feroviare, stabilitatea dinamica, circulatia aerului in interior si acustica. Constructia vehiculelor usoare, sistemele de energie si utilizarea energiei, aspectele care privesc omologarea si sistemele de control feroviar, precum si sistemele de securitate, sunt, de asemenea, luate in considerare in acest acord.

Citeste si:
VIDEO Acest filmuleț de doar cinci minute îți arată cât de trist ar...
VIDEO Acest filmuleț de doar...

”Pe termen mediu, asteptam crearea trenurilor expres care sunt mai ecologice, mai eficiente, mai usoare si mai confortabile”, a explicat profesorul Wörner in timpul ceremoniei de semnare a acordului. ”Dezvoltam tehnologii pentru trenurile de maine si identificam ce ar putea fi fezabil din punct de vedere tehnic. Cu toate acestea, numai cu un partener puternic din sectorul privat al industriei, precum am gasit in compania Bombardier Transportation, putem determina daca si cum ideile noastre pot fi puse in practica”, a continuat profesorul Wörner.

DLR a fost incantat de propunerea companiei Bombardier Transportation de a intra in acest acord-cadru, a explicat presedintele DRL. Acesta a adaugat ca sediul de cercetare din Göttingen detine o traditie indelungata si un nivel excelent de expertiza in domeniul cercetarii trenurilor de mare viteza.

”DLR este un partener ideal de cercetare si dezvoltare pentru Bombardier. Suntem lideri de piata la nivel mondial in tehnologia feroviara, iar DLR este pe primul loc in topul institutiilor de cercetare din domeniul mobilitatii. Este o combinatie ideala pentru schimbul dintre industrie si stiinta”, a subliniat Dr. Klaus Baur.

”Ambii parteneri au specialisti excelenti in domenii de activitate complementare. Vom folosi aceste abilitati in stransa cooperare, pentru un schimb sistematic de expertiza. Strategia inovativa a Bombardier se indreapta catre a transforma traficul feroviar intr-unul si mai atractiv, mai economic si mai ecologic. impreuna cu DLR vom putea sa identificam si sa implementam mai rapid cele mai noi tendinte tehnologice in domeniu.”, a continuat Baur.

Citeste si:
Bode face apel către Firea să sprijine deschiderea Magistralei M5
Bode face apel către Firea să...

Cu cele cinci tunele de vant destinate constructiei de vehicule de mare viteza, DLR detine un portofoliu de facilitati de testare unic in Europa. La DLR, elementele pentru trenurile de maine sunt imbinate in proiectul numit "Next Generation Train". Expertiza celor noua institutii ale DLR va fi combinata sub auspiciile Institutului DLR pentru Concepte de Vehicule din Stuttgart, Germania.

Citeste articolul integral pe Corporatenews.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.