Odata cu cererea de spatii de birouri, in special pe domeniile: financiar, bancar, IT, publicitate, telecomunicatii, consultanta si tot ce inseamna prestari servicii, nevoia firmelor, ocupante ale cladirilor corporate, pentru locuri de parcare a crescut exponential, se arata intr-un studiu al agentiei de relatii publice in real estate Diana Metiu International (DMI).

Astfel, chiriasii cladirilor corporate atrag in zona office-urilor foarte multe masini, motiv pentru care problema locurilor de parcare in astfel de zone a devenit din ce in ce mai greu de gestionat. Pe langa abilitati de negociere si de comunicare, angajatii acestor firme trebuie sa fie foarte norocosi pentru a gasi, in timp util, un loc de parcare.

Insa, in timp ce darea in folosinta a unei cladiri de birouri a devenit cosmarul locuitorilor din zona respectiva, cativa dezvoltatori au tratat responsabil problema, reusind chiar sa imbunatateasca situatia din jurul cladirii lor de birouri. De altfel, o companie trebuie sa-si gestioneze spatiul de parcare in care se vor ingloba : masinile de serviciu si potentialii vizitatori(clienti, furnizori, masini personale ale angajatilor).

Retail jobs

Legea obliga firmele sa construiasca locuri de parcare odata cu ridicarea unui imobil de birouri, adica pentru fiecare 60 mp spatiu util cate un loc de parcare. Dezvoltatorii ofera pentru o cladire tip clasa A un loc de parcare la fiecare 40-50 mp utili inchiriati, rata care deja este atinsa de marile proiecte din centrul Bucurestiului. Asta ar insemna ca, daca in 300 de mp de birou deschis lucreaza, de obicei, 35 angajati, dintre care cel putin 70% au masini, de unde deriva o nevoie suplimentara de 25 locuri.

Cladirile din centru au luat in considerare imbunatatirea ratei inca din stadiul de proiect: Charles de Gaulle Plaza (5 niveluri subterane de parcare), America House (3 niveluri), Premium Point(3 niveluri) si de asemenea prin implementarea unui sistem Klaus, care presupune depozitarea pe platforme mobile, cu avantajul triplarii unui spatiu normal de parcare, utilizat in multe din cladirile din nord si din centru.

Citeste si:
STUDIU: A patra doză de vaccin anti-COVID-19 oferă o protecție mai...
STUDIU: A patra doză de...

In acest moment, cea mai mare parcare subterana din Romania, adaptata tuturor standardelor internationale, este cea a binecunoscutei cladiri de birouri Charles de Gaulle Plaza. Cladirea, care se ridica sub forma unei opere de arta intr-una dintre cele mai aglomerate piete ale Bucurestiului, ar fi putut cu usurinta sa paralizeze traficul din zona. De aceea, arhitectul imobilului a prevazut 5 niveluri subterane de parcare, cu o capacitate de 350 de autovehicule.

Bucharest Financial Plaza, o structura moderna, din centrul capitalei, dispune de o parcare subterana, pe 3 niveluri cu capacitatea de 157 locuri parcare.

Astfel situatia pare sa se imbunatateasca in Bucuresti desi numarul de masini inmatriculate creste mai repede decat numarul locurilor de parcare, existand un raport de un loc de parcare amenajat la 23 masini. In mare, situatia parcarilor din bucuresti, exasperanta astazi, are perspective optimiste, daca luam in calcul atat planurile primariei capitalei cat si bunavointa viitorilor dezvoltatori de proiecte imobiliare.

Citeste si:
Stefan Mandachi, omul de afaceri care a construit un metru de...
Stefan Mandachi, omul de...

Despre autor:

Citeste articolul integral pe Corporatenews.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.