BenQ, liderul pietei locale de proiectoare si unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de display-uri LCD, anunta astazi rezultate financiare in crestere cu 40% pentru 2010 concluzie a evolutiei pozitive pe toate cele trei categorii de produse pe care compania pune accentul pe piata din Romania

Pentru 2011, BenQ isi propune consolidarea pozitiei pe piata locala de tehnologie, tintind vanzari mai mari cu 25-30%.

“BenQ a reusit o evolutie importanta pe piata din Romania in 2010, in contextul unei piete marcate de numeroase schimbari care au incetinit dezvoltarea zonei IT&C. Am reusit aceasta crestere prin dezvoltarea si promovarea de noi tehnologii pentru a relansa cererea si printr-o strategie adaptata fiecarei categorii de produse in parte. Astfel, la sfarsitul lui 2010, am inregistrat un plus cu 40% al vanzarilor companiei pe piata locala.”, declara Dragos Salamac, Team Leader BenQ pentru Romania.

  • Evolutii mai bune decat piata, atat la monitoare LCD, cat si la proiectoare
BenQ a inregistrat rezultate in crestere pe toate grupele de produse reprezentate pe piata locala. Vanzarile de monitoare LCD, principala linie de business cu 55% pondere in vanzari, au crescut cu 26% cantitativ (30.000 unitati vandute) si 30% valoric in comparatie cu anul 2009, in contextul unei scaderi a pietei cu 11 procente. BenQ detine o cota de piata de 8.33% pe aceasta categorie.

Compania a reusit o evolutie mai buna decat ritmul de crestere a pietei si in zona de proiectoare, unde BenQ este lider de piata, cu o cota de 37.1%. Astfel, vanzarile de proiectoare BenQ au inregistrat o crestere cantitativa cu 106% , in contextul in care piata a crescut cu 38%.

Categoria de camere foto compacte a crescut, de asemenea, rezultatele fiind in crestere cu 37% din punct de vedere cantitativ.

Retail jobs

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

  • Modificari in comportamentul de consum
Si comportamentul de consum a fost caracterizat de schimbari interesante in 2010.
Pentru segmentul de monitoare LCD, cresterea din 2010 s-a bazat si pe o orientare din ce in ce mai clara a cumparatorilor catre produsele bazate pe tehnologie LED, produse avand caracteristici tehnice superioare modelelor LCD anterioare, o durata de viata mai mare si un consum de energie redus. In acest context, la sfarsitul lui 2010, BenQ a ajuns sa aiba o pondere a produselor LED de 46% din totalul display-urilor LCD pe care le-a vandut in Romania; fiind si singura companie care a adus o gama completa de astfel de produse in Romania.

In zona de proiectoare, s-a observat o crestere a tehnologiei DLP, tehnologie filter-free care duce la o calitate mai buna a imaginilor, dar si la economii importante pentru utilizatori, tehnologie care a ajuns la 67% din totalul vanzarilor de proiectoare din Romania, comparativ cu 21% proiectoare bazate pe tehnologie LCD. Un lucru interesant din punct de vedere al BenQ este evolutia ponderii proiectoarelor 3D Ready, acestea reprezentand 32% din totalul proiectoarelor vandute de BenQ la nivelul anului trecut in Romania.

“In 2010, ne-am concentrat eforturile in zona proiectoarelor cu luminozitate mai mare, cu greutate si dimensiuni reduse, cu functii din ce in ce mai complexe adaptate atat mediului de business cat si zonei educationale, care, alaturi de zona de home-entertainment, are un potential semnificativ si in 2011”, adauga Dragos Salamac.

Estimarile BenQ pentru 2011 au in vedere o crestere cu maximum 10-15% in zona de monitoare LCD, o evolutie cu 20-25% pe proiectoare si un avans de 10-15% pentru camerele foto digitale compacte.

Daca la sfarsitul primului trimestru BenQ a avut o pondere a proiectoarelor 2D/3D de 51/49%, compania se asteapta ca raportul proiectoarelor 3D vandute pe piata sa ajunga la peste 60% la sfarsitul lui 2011. Pe segmentul de monitoare LCD, ponderea tehnologiei LED fata de cea LCD clasica BenQ va ajunge la sfarsitul anului la 60-65% in favoarea LED.

Compania tinteste o cota de piata de 40-45% pentru proiectoare, cu accent pe segmentele HD si pentru educatie, o usoara crestere a cotei de piata pentru monitoarele LCD la 9-10%, bazandu-se pe gama de monitoare LED si diversificarea ofertei de produse cu tehnologie LED cu panel VA, caracterizate prin unghiuri de vizualizare mai mari, un contrast mai ridicat si o calitate a imaginii net superioara. Pe segmentul de camere foto compacte, BenQ isi doreste sa isi pastreze o cota de 5-7%, mizand pe lansarea de produse mai performante la preturi accesibile.

Citeste si:
Cel mai subtire monitor LCD din lume, disponibil in Romania!
Cel mai subtire monitor LCD...

“In primul trimestru din 2011, am avut parte de o evolutie buna. Zona de monitoare LCD a ramas la nivelul din aceeasi perioada a anului 2010, cea de proiectoare este in crestere, iar zona de camere foto compacte a adus evolutii similare celor inregistrate in primul trimestru a lui 2010. La nivelul intregului an, ne dorim o crestere a vanzarilor cu 25-30%”, estimeaza reprezentantul BenQ.

“Momentul actual este propice cumpararii de produse IT&C, inceputul celui de-al doilea trimestru fiind caracterizat de preturi accesibile, in conditiile lichidarilor de stocuri si a ofertelor speciale, dar si a unui curs RON/EUR mic. In plus, datorita problemelor din Japonia, putem sa ne asteptam ca in a doua jumatate a anului la o cerere neacoperita pe anumite componente si materii prime, care vor avea probabil efecte in pretul produselor lansate in acea perioada”, concluzioneaza Dragos Salamac, Team Leader BenQ pentru Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

{* *}

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.