Conform unui comunicat de presa remis redactiei CorporateNews, in primul trimestru din anul 2008, piata de PC-uri din Romania si-a continuat cresterea accelerata, atat ca volum cat si ca valoare. Conform ultimelor date furnizate de IDC, numarul de PC-uri vandute a crescut cu 37,1% fata de aceeasi perioada a anului anterior, ceea ce s-a reflectat intr-o valoare a vanzarilor cu 41,1% mai mare. Comparativ insa cu trimestrul al IV-lea din 2007, achizitiile de PC-uri s-au redus cu 22,9%.

Notebook-urile au reprezentat 42,5% din numarul total de PC-uri livrate in trimestrul I 2008, fata de 33% in anul 2007. In timp ce vanzarile de desktop-uri si-au incetinit substantial, cererea de notebook-uri nu da nici un semn de relaxare, fiind mai mare comparativ cu perioada similara a anului trecut cu 127,6% ca numar de unitati, respectiv cu 96,3% din punct de vedere valoric.

Retail jobs

„Momentul in care notebook-urile vor deveni majoritare pe piata se apropie”, spune Diana Preda, Research Analist IDC Romania. „Pe anumite canale de distributie, cum ar fi dealerii traditionali si comenzile online, ponderea notebook-urilor o depaseste deja pe cea a desktop-urilor. Mai mult decat atat, cu exceptia segmentului SOHO si a sectorului guvernamental, cererea venita din partea tuturor celorlalte categorii de utilizatori inclina deja net in favoarea PC-urilor mobile.”

Principalele companii clasete pe primele trei locuri in ceea ce priveste vanzarile in trimestrul I 2008 au fost HP, Fijitsu Siemens si Acer. Cota de piata cumulata a acestora depaseste 31% din numarul total de PC-uri livrate in perioada Ianuarie-Martie.

IDC se asteapta ca, in calea sa spre maturizare, piata de profil din Romania sa isi mentina tendinta de dezvoltare la viteze ridicate, cu un ritm mediu anual de pana la 52,3% in 2008. Principalii factori de sustinere a cresterii raman: apetitul ridicat pentru notebook-uri, pe fondul unei cresteri mai lente dar stabile a vanzarilor de desktop-uri; cerere sanatoasa din partea consumatorilor casnici si a firmelor mici si mijlocii; investitii mai consistente in educatie si in proiecte guvernamentale; si, nu in ultimul rand, continuarea expansiunii retelelor de retail si avantul rapid al vanzarilor prin comenzi online.

Citeste si:
Sistemul informatic al ANAF este aproape blocat
Sistemul informatic al ANAF...

Despre autor:

Citeste articolul integral pe Corporatenews.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.