Potrivit datelor companiei de consultanta AC Nielsen, piata tutunului din Romania s-a ridicat in primele sase luni la 15 miliarde de tigarete, in valoare de peste 4,8 miliarde lei, insa comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, avansul din punct de vedere al volumului de tigarete este de peste 10%, iar din punct de vedere valoric de mai mult de 37%, scrie Wall-Street.

In ceea ce priveste evolutia cotelor de piata pe categorii in primele sase luni ale anului fata de perioada similara de anul trecut, segmentele prestige si premium au inregistrat cresteri, iar Value si Base au raportat scaderi. Astfel, daca in prima jumatate a anului trecut segmentul premium reprezenta 35,4 % din piata tigaretelor, la finele lunii iunii din 2009 ponderea avansase la 38,1%.

"Dupa cum se vede, piata tigaretelor este atipica, mai ales in aceasta perioada de criza. Cresc vanzarile pe segmentele scumpe, Premium si Prestige, si scad in categoria produselor ale caror preturi ar trebui sa fie (dar nu mai sunt) accesibile, Value si Base. Compresia pietei s-a accentuat, iar preturile din segmentele inferioare s-au apropiat si mai mult de preturile din segmentele superioare, din cauza structurii accizei totale si a accizei minime. Cu alte cuvinte, cine are bani fumeaza tigarete premium, cine nu, fumeaza contrabanda", spune Gilda Lazar, director Corporate Affairs, JTI Romania.

Retail jobs

Despre autor:

Citeste articolul integral pe Wall-street.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.