Compania americana de constructii Bechtel a anuntat astazi ca tronsonul Turda-Gilau al Autostrazii Transilvania, planificat pentru a fi inaugurat la 1 decembrie, este finalizat in proportie de 81%, iar lucrarile de constructie in perioada urmatoare sunt concentrate pe finalizarea structurilor si pe lucrari de imbracaminti rutiere.

"Pana in prezent s-a asternut asfalt pe 30 de kilometri de autostrada, pe 17 dintre acestia fiind instalat deja stratul final de uzura", se arata in comunicat de presa Bechtel.

Lucrarile de constructie (tronsonul Turda–Gilau) realizate la proiectul Autostrada Transilvania continua in ritm sustinut, intrand in ultima etapa, de finalizare a structurilor si de imbracaminti rutiere (straturi preliminare de balast si piatra sparta dar si straturile de asfaltare).

Pana in acest moment a fost asternut asfalt pe aproximativ 30 de kilometri, restul de 12 fiind in diferite stadii de executie. Pe 17 din cei 30 km asfaltati s-a instalat si stratul final de uzura. De asemenea, au fost instalati parapeti pe 10 kilometri si se continua lucrarile de montare a gardurilor de protectie.

Retail jobs

"In ultimele luni a fost o mobilizare exemplara, atat din partea noastra, cat si din partea autoritatilor care ne-au oferit conditiile necesare pentru avansarea lucrarilor, asigurandu-ne o finantare constanta si suficienta si acces la teren prin relocarea tuturor utilitatilor. Suntem in grafic cu angajamentele asumate in Protocolul semnat cu Ministerul Transportului si CNADNR la inceputul anului. In momentul de fata instalam parapetii si gardurile de protectie, iar in scurt timp trecem la marcajele rutiere", a declarat Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al proiectului Autostrada Transilvania.

In acelasi timp, se avanseaza cu lucrarile de constructie la benzile de intoarcere destinate sectiunii 2B. Aceste benzi sunt strategic pozitionate la km 12+700 si 44+500, si au fost proiectate pentru a ajuta/asista conducatorii auto sa se intoarca din traseu, in cazul in care gresesc sau trec de nodul rutier.

Citeste si:
Ministrul Dezvoltării vrea reducerea birocrației pentru...
Ministrul Dezvoltării vrea...

Demersurile de instalare a grinzilor de tip U continua pentru ultimele 3 viaducte din cadrul acestei sectiuni. Productia de grinzi de tip U si T a fost finalizata, cele peste 1.700 de grinzi produse pana acum in santierele din apropierea aliniamentului acoperind necesarul pentru aceasta sectiune.

La sfarsitul acestei saptamani se va finaliza turnarea placii de suprabetonare la viaductul de la km 49+125, toate cele 128 de grinzi U necesare constructiei viaductului fiind deja instalate. La km 49 se afla cel mai adanc debleu din cadrul acestei sectiuni, sapaturile ajungand la o adancime maxima de 45 m; numai in aceasta zona s-au excavat peste 1,5 milioane metri cubi de material.

In paralel, pe sectiunea 3C (Surplacu de Barcau-Bors se lucreaza in 23 de puncte de lucru aflate in zona prioritara de lucru intre km 13 si 30, dar si la viaductul de la Suplacu de Barcau, cel mai mare viaduct al intregului Proiect, unde au inceput lucrarile de instalare a grinzilor de tip U.

Citeste si:
Coloană de camioane de cel puțin cinci kilometri pe autostrada A1,...
Coloană de camioane de cel...

Proiectul Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. Cu o lungime de 415 km, pe patru benzi, autostrada porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la granita cu Ungaria langa Oradea, in campia Crisanei. Autostrada va lega orase precum Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Autostrada are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostrada si 16 noduri rutiere. Beneficiarul acestui proiect de infrastructura este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi din Turcia.


Despre autor:

Citeste articolul integral pe Corporatenews.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.