Companiile Alitalia si Air France-KLM au convenit sa lanseze un nou parteneriat strategic, concretizat prin preluarea de catre Air France-KLM a unui pachet minoritar din capitalul Alitalia, spune un comunicat de presa remis redactiei CorporateNews.

Obiectivul principal al parteneriatului este de a oferi cele mai bune servicii de transport intre Europa si restul lumii tuturor clientilor Air France, Aliatalia si KLM, datorita unei retele globale organizata in jurul unei combinatii unice de aeroporturi centrale din Europa de Nord pana in Europa de Sud.

Alitalia, cu o piata interna consolidata prin achizitionarea Air One, va juca un rol principal pe pietele internationale datorita cooperarii extinse cu Air France-KLM.

Parteneriatul dintre Alitalia si Air France-KLM se va baza pe o strategie multi-hub, care era reprezentata pana astazi de aeroporturile Paris Charles-de-Gaulle si Amsterdam Schiphol, iar aceasta strategie va fi consolidata prin introducerea aeroporturilor Roma Fiumicino si Milano Malapensa.

Retail jobs

Sinergiile ce rezulta in principal din optimizarea retelei si managementul veniturilor vor fi obtinute progresiv pe parcursul urmatorilor trei ani si trebuie sa se ridice la aproximativ 720 milioane euro pentru Alitalia.

Pentru o perioada de trei ani va fi numit un "Manager al Parteneriatului" responsabil de implementarea strategiei parteneiatului si supervizarea generarii sinergiilor; mandatul acestui manager poate fi innoit o data, iar acesta va fi numit prin rotatie de cele doua companii.

Air France-KLM va subscrie la majorarea capitalului social rezervat o suma de 323 milioane euro. Ca urmare, Air France-KLM va detine 25 % din capitalul Alitalia.

Grupul Air France-KLM va avea trei membri dintr-un total de 19 din Consiliul de Administratie al Alitalia, inclusiv doi membri din cei noua care alcatuiesc Comitetul Executiv al Consiliului de Administratie.

Citeste si:
Un nou sistem de recunoaștere facială la aeroport chiar dacă porți...
Sistem de recunoaștere...

Este convenita o perioada de blocaj de 4 ani. Pana la 12 ianuarie 2013, nici un asociat italian nu va putea transfera parti sociale in afara grupului de asociati Aliatalia sau in afara Air France-KLM. In cel de-al cincilea an – in perioada 13 ianuarie – 28 octombrie 2013 – transferul de parti sociale catre terti va fi posibil, dar numai cu conditia ca ceilalti asociati sa nu-si fi exercitat drepturile de preemptiune si ca transferul sa fie aprobat de Consiliul de Administratie al Alitalia. Conventia de blocaj va inceta sa se mai aplice numai in cazul unei cotatii la Bursa incepand din anul al treilea.

Implementarea contractului este supusa, printre altele, aprobarii Adunarii Generale a Asociatilor Alitalia. Aprobarea autoritatilor de reglementare in domeniul concurentei, inclusiv cea a Uniunii Europene, poate fi obtinuta inainte de sfarsitul primului trimestru al anului 2009. Contractul va intra in vigoare la momentul respectiv.

Citeste si:
Hyundai și Apple, parteneriat privind producția de mașini electrice...
Informații neoficiale:...

Despre autor:

Citeste articolul integral pe Corporatenews.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.