Romania a intrat din nou in randul producatorilor de automobile 4X4, prin intermediul Renault, dar nu trebuie sa uitam ca a fost odata ARO.

Romania a intrat din nou in randul producatorilor de automobile 4X4, prin intermediul Renault, dar nu trebuie sa uitam ca a fost odata ARO. Lansarea de succes a modelului Duster, de catre francezii de la Renault, ar trebui sa trezeasca nostalgii in sufletul multor concetateni care au cunoscut Romania de dinaintea anilor '90.

Din nefericire, ARO a disparut pentru totdeauna, fara ca cineva sa dea socoteala pentru acest lucru. Uzinele ARO au pornit de la un simplu atelier mecanic in care se incerca fabricarea de motociclete si au continuat cu preluarea caracteristicilor GAZ-ului sovietic, pentru realizarea primului automobil de teren autohton.In cel mai bun an de productie au fost realizate la ARO in jur de 15.000-16.000 de masini, peste 90% dintre acestea fiind destinate pietelor externe. Mi-ar lua pagini intregi sa scriu despre istoria acestei marci, disparuta pentru totdeauna din viata romanilor.

Prin comparatie cu Dacia, nu pot insa sa nu remarc sansa pe care ARO a pierdut-o dupa 1990 si odata cu aceasta inclusiv pierderea imensa pentru Romania a unei marci proprii.

Retail jobs

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Despre autor:

Citeste articolul integral pe Bloombiz.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

{* *}

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.